loading...
پنجره دوجداره UPVC
آفتاب بازدید : 136 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

اتصالات فلزی

اتصالات فلزی برای برقرای اتصال بین لوله های فلزی و سایر اقلام پایپینگی از جمله فلنج های جوشی، شیرآلات چدنی، شیرآلات برنجی، لرزه گیرهای لاستیکی، لرزه گیرهای آکاردئونی و … مورد استفاده قرار می گیرد .

اتصالات فلزی با توجه به نوع آرایش لبه های آن برای اتصال و آلیاژ ساخته شده به چند دسته کلی تقسیم می شوند.

انواع اتصالات فلزی

  • اتصالات مانیسمان: این نوع اتصالات فلزی به صورت جوشی متصل می شوند و به همراه لوله های مانیسمان و درزدار مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژ آنها طبق استاندارد ASTM A234 WPB  و استاندراد ابعادی آن طبق ASME B16.9 است که در فرآیند ساخت آن ها از هیچ گونه درز جوشی استفاده نمی شود.

اتصالات مانیسمان مناسب برای سیستم های دما و فشار بالا و در ضخامت های متفاوت از جمله اتصالات مانیسمان رده 40،SGPوSTD  است.

  • اتصالات سیاه درزدار: این نوع اتصالات فلزی به صورت جوشی به کار می رود و تفاوت آن با اتصالات مانیسمان در فرآیند ساخت آن ها است.

این اتصالات با استفاده از روش قالب و با درز جوش در بدنه آن ها ساخته می شود که حد تحمل فشار و دمای پایین تری نسبت به اتصالات مانیسمان دارند.

قیمت اتصالات درزدار نسبت به اتصالات مانیسمان پایین تر است.

  • اتصالات دنده ای گالوانیزه: این نوع اتصالات به شکل رزوه ای بوده و اتصال آن با لوله های گالوانیزه است، سطح این اتصالات به صورت گالوانیزه بوده و برای مناطقی که رطوبت زیادی دارند و احتمال زنگ زدگی و خوردگی آن بالا مناسب است.

اتصالات گالوانیزه با برندهای توپی برزیل، مک چین و جورج فیشر است.

  • اتصالات فشار قوی: این نوع اتصالات فلزی دارای دو نوع دنده ای و ساکت ولد هستند که نوع دنده ای آن نسبت به اتصالات دنده ای گالوانیزه فشار و دمای بسیار بالاتری را تحمل می کند.

آلیاژ ساخت این اتصالات فلزی طبق استاندارد ASTM A105  و استاندارد ابعادی آن ها طبق ASME B16.11 است.

اتصالات فلزی لوله

اتصالات فلزی لوله و لوله کشی درواقع وصل کردن لوله ها به هم یا تغییر جهت دادن، انشعاب گرفتن و تبدیل کردن لوله از بزرگ به کوچک و بالعکس است.

اتصالات لوله که از جنس آهن، چدن و چدن گالوانیزه است، قطعات اتصال دهنده آنها عبارتند از :

بوشن که یکی از اتصالات فلزی لوله است استوانه توخالی از جنس آهن و کربن و در اندازه های مختلف از داخل دنده شده است و برای وصل کردن دو لوله به هم می باشد.

زانو که برای تغییر دادن جهت در لوله کشی از آن استفاده می شود و به صورت 90 و 45 درجه تولید می شود.

سراهی قطعه ای که از داخل دنده شده  و برای گرفتن انشعاب از آن استفاده می شود معمولا به شکل 90 و 45 درجه تولید می شود.

مغزی قطعه دیگری از اتصالات فلزی لوله است به شکل استوانه و دو سر آن دنده است و از مغزی برای اتصال زانو به شیرفلکه استفاده می شود.

مهره ماسوره که برای وصل کردن لوله ها به اتصالات استفاده می شود، مهره ماسوره دارای دو قسمت نر و ماده است که با جفت کردن نر و مادگی و بستن آنها بین قطعات اتصال دهنده ارتباط برقرار می شود.

تبدیل یکی دیگر از قطعات اتصالات فلزی لوله است که برای تغییر سایز در لوله کشی استفاده می شود.

درپوش برای مسدود کردن انشعابات لوله که در انتهای مسیر لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات جوشی قطعاتی از جنس آهن یا فولاد هستند که در آن برای وصل کردن به هم از جوشکاری استفاده می شود.

اتصالات فلنجی به یک صفحه گرد که در مرکز آن سوراخی ایجاد کرده اند و لوله در آن سوراخ قرار می گیرد و دور این فلنچ سوراخ هایی برای بستن پیچ و مهره ایجاد شده است. تعداد سوراخ ها بستگی به DN و کلاس و نوع فلنچ دارد.

فلنج ها به دو نوع  جوشی و پیچی تولید می شود و برای آب بندی این اتصال ها واشری بین دو صفحه فلنچ قرار دارد که از جنس لاستیک، مقوا یا آزبست است.

آفتاب بازدید : 529 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

پنجره آلومینیوم بهتر است یا پنجره UPVC ؟

پنجره آلومینیومی دوجداره یکی از انواع پنجره های دوجداره در ساختمان ها می باشد.

کارخانه پنجره آفتاب، ضمن تولید هر دو مدل پنجره UPVC و آلومینیوم، معایب و مزایای هر کدام را به طور حقیقی و تجربی بیان می کند:

از مزایای درب و پنجره آلومینیومی می توان به زیبایی، دوام و ماندگاری آن در شرایط آب و هوایی مختلف، ثبات رگلاژ در ابعاد بزرگ و قابلیت بازیافت اشاره کرد.

معایب درب و پنجره آلومینیومی شامل هزینه بالا، عدم قابلیت بازیافت و عدم تحمل وزن شیشه در ابعاد بزرگ می شود، همچنین هوابندی ضعیف(حتی در نوع ترمال بریک) دارد.

این در حالی است که درب و پنجره UPVC عایق بوده، هوابندی قوی و قیمت مناسب تری نسبت به درب و پنجره آلومینیومی دارد.

شرکت پنجره آفتاب از نوع خاصی آلومینیوم ترمال بریک به نام آلفورال استفاده می کند که دارای مزایای آلومینیوم به همراه هوابندی مناسب پنجره UPVC  بوده و قیمت مناسب تری دارد.

شرکت پنجره آفتاب برای ساخت و تولید درب و پنجره از پروفیل های آلومینیومی آکپا و لورنزو نیز استفاده می کند.

پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره‌ آلومینیومی سبک بوده، دارای ظرافت است، این ویژگی ها باعث شده که گزینه مناسبی برای ساختمان‌های دارای نمای یکپارچه شیشه‌ ای یا پنجره‌ های بدون قاب  باشند.

قیمت پنجره دوجداره آلومینومی به صورت متر مربع محاسبه می شود و قیمت هر متر مربع به ابعاد و طرح پنجره بستگی دارد.

پس از طراحی پنجره و انتخاب نوع پروفیل آلومینیوم مصرفی، وزن نهایی آلومینیوم بر اساس وزن هر متر طول و محاسبات مربوط به پرت شاخه ها محاسبه و مشخص می شود.

پنجره دوجداره آلومینیومی دارای دو نوع ترمال بریک و نانترمال هستند. در نوع ترمال بریک یک تیغه پلی امیدی عایق که باعث نارسایی فلز آلومینیوم می شود، بین سطح داخلی و خارجی پروفیل آلومینیومی پنجره دوخته می شود.

در حالت نانترمال این تبغه وجود ندارد و به همین دلیل این نوع پنجره دوجداره آلومینویمی عایق ۱۰۰ درصد نیست چون خود فلز آلومینیوم رسانای گرما و سرماست.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 136
  • بازدید کلی : 989